Fontos határidő közeleg – ki kell nyitni a cégkaput

Kevesebb, mint egy hónap múlva, augusztus 30-án jár le a gazdálkodó szervezetek számára a Cégkapun történő regisztrációs kötelezettség határideje.
Egyre több hírt lehet a témával kapcsolatosan olvasni, mégis úgy gondoltam célszerű lesz néhány mondatban összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat.

Milyen jogszabály írja elő?
A 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól, amelynek legfontosabb célja, hogy a vállalkozások egy biztonságos és ellenőrzött tárhelyen át tudjanak kommunikálni a jogszabályban előírt hivatalokkal, közüzemi szolgáltatókkal.

Mi az a Cégkapu?
Tulajdonképpen egy tárhely, amelyet „céges ügyfélkapuként” kezdenek emlegetni. Lényege, hogy egyre több ügy legyen elektronikusan intézhető. Egyszerűbb és gyorsabb, ráadásul személyes megjelenés nélküli ügyintézési lehetőség nyílik meg a gazdálkodó szervezetek számára.

Mit kell bejelenteni?
Lényegében azt az e-mail címet, amelyen keresztül a gazdálkodó szervezet levelezését bonyolítani kívánja a hivatalokkal.

Kiknek kell regisztrálni a www.cegkapu.gov.hu oldalon?
Valamennyi gazdálkodó szervezetnek. A jogszabály értelmezésében „gazdálkodó szervezet: a polgári perrendtartásról szóló törvényben meghatározott, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, azzal az eltéréssel, hogy e törvény alkalmazásában gazdálkodó szervezetnek minősül valamennyi gazdasági tevékenységet folytató jogi személyiséggel nem rendelkező, belföldi székhelyű szervezet.”

Ki tudja elvégezni a regisztrációt?
Kizárólag a vállalkozás törvényes képviselője. Elektronikus úton csak az tudja elvégezni a regisztrációt aki már rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel. Ennek hiányában, kizárólag személyesen intézhető el a kormányablakokban.

Egyéb fontos és hasznos információk
Lehetőség van arra, hogy cégkapu megbízottat jelöljön meg a képviselő, így tehát többen is láthatják a vállalkozás összes levelezését és követni tudják a tennivalókat.
A www.cegkapu.gov.hu oldalon a regisztráció minden lépését rendkívül egyszerűen és nagyon gyorsan lehet elvégezni.
A határidő 2017. augusztus 30., azonban 2017. december 31-ig tart az átmeneti felkészülési időszak, így eddig az időpontig még nincs szankciója a határidő elmulasztásának. 2018. január 01. napjától sok olyan ügy és hivatalos levelezés lesz, ami már csak a cégkapun keresztül lesz intézhető.
2018. január 01. után a mulasztókkal szemben törvényességi felügyeleti eljárás és/vagy hatósági ellenőrzés kezdeményezhető a mulasztási bírság kiszabásán túlmenően is.
Az újonnan alakuló vállalkozásoknak az alakulásuk bejegyzését követő 8 napon belül kell regisztrálniuk.

Természetesen, még nagyon sok a nyitott kérdés, amelyekből egy csokornyit már eljuttattunk az illetékesekhez. Újonnan szerzett információinkat megosztjuk majd Önökkel.

Riecke-Vincze Márta

0 hozzászólás

© 2013 Royalház • All Rights Reserved • Webdesign: Studio1