Lehet, hogy nem is kellett volna adóznia?

A hétköznapi gyakorlatban sokszor nehéz eldönteni, hogy a kiskereskedő vagy a gyártó, nagykereskedő felelős-e a reklámadó megfizetéséért, és tulajdonképpen mi is az adó alapja. A szakértők szerint a szűkszavúan fogalmazó jogszabály alapján nem egyszerű a sokszor rendkívül összetett marketing megállapodások értelmezése és az adókötelezettség részleteinek pontos megállapítása.

A reklámadó alanyává akkor válik egy vállalkozás, ha a reklámadóról szóló törvény (Ratv.) által meghatározott módon egy másik adóalany megrendelésére tesz közzé reklámot, saját reklámot tesz közzé vagy reklám közzétételét rendeli meg más adóalanytól. A törvény azt is kimondja, hogy a reklám közzététele adóköteles, ha médiaszolgáltatásban, magyar nyelvű sajtótermékben, internetes oldalakon, szabadtéri reklámhordozón vagy járművön, nyomtatott anyagon, ingatlanon jelenik meg. Elterjedt gyakorlat, hogy a gyártók saját logóval, arculattal, szlogenekkel ellátott bútorokat – displayeket – bocsátanak az üzletek rendelkezésére és itt történik az árukihelyezés. A display már önmagában reklámadó-köteles, ám felmerül a kérdés: ki a közzétevő? Kinek kell megfizetnie a reklámadót?
Ezekre a kérdésekre többek között a profit7.hu cikke ad választ.

0 hozzászólás

© 2013 Royalház • All Rights Reserved • Webdesign: Studio1